fredag 25 april 2014

Total makeover

Den som händelsevis både är minnesgod och trogen läsare av bloggen kommer ihåg att Katla och Lilja inte gick så bra ihop i hagen från början. På den biten har den inte ändrats ett enda dugg. Däremot har det ändrats flera dugg på andra bitar. På Katla.

Sedan Lilja kom till oss har Katla genomgått en metamorfos. Hon har gått upp i vikt, börjat bygga upp muskulaturen, blivit stabilare i magen, blivit lugnare och mognat generellt. Vi gör ingenting annorlunda med henne förutom att hon har bytt box och stallbyggnad. För övrigt samma mat, samma träning, samma hage, samma kompisar och samma liv.

Vad som har hänt förstår jag inte riktigt, men jag gissar att allt beror på att hon inte är lägst i rang i flocken längre och att det har höjt hennes självförtroende och gjort henne kaxigare och tryggare i sig själv. Jag har ärligt talat alltid avfärdat detta med ranghög hit och ranglåg dit som svammel. Nu kryper jag emellertid till korset och erkänner att jag sannolikt haft fel och att jag i min självgodhet varit förblindad, ety detta har säkert hänt förut framför mina ögon men jag har inte sett det eftersom mitt sinne varit stängt och min moral har varit låg. Man lär sig hela tiden. Det kanske är den största vinsten med hästeriet. Pengar är förgängliga. Victories are temporary, knowledge is forever. Och detta med rangordning i vår lilla hage är min senaste lärdom och kunskap.

Vidare så vill jag tacka alla läsare av bloggen för alla positiva kommentarer, gillningar och delningar osv. Ingen nämnd och ingen glömd. Jag är lite, kanske inte så lite förresten, dålig på att svara på kommentarer, facebook, twitter etc, det är inte det att jag struntar i det. Tvärtom, det lagras på hårddisken, jag suger i mig av det positiva som sägs och skrivs, skulle t o m säga att det är bränslet som får fingrarna att bearbeta mitt tangentbord på frekvent basis.

Alltså, tycker du om vad du läser på bloggen, tala gärna om det för andra som eventuellt kan vara intresserade också!

Bis Morgen. Schuss!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar