söndag 20 april 2014

Dagens tips från coachen

Jag läste nånstans, för ett bra tag sedan, några rader av Lars Öström, där han skrev nåt i stil med att man måste gilla att titta på en hästrumpa många timmar per vecka för att orka med detta med att träna häst. Han menade med det, att det är själva vardagen med hästen som måste vara mödan värd och inte den eventuella framgången som väntar runt hörnet.

Så kan det nog vara. Och nog kan det vara aldrig så spännande och intressant att observera en hästrumpa. Men även den mest tilltalande aktiviteten kan ibland bli lite tjatig. Och skulle du bli less på det vaggande korset och kloppeti-kloppeti-klopp-ljudet, så har jag ett tips. Stoppa ett par lurar i öronen och lyssna på någon av alla dessa fantastiska podcasts som finns där ute.

Podcast är en form av internetbaserade radioprogram med ibland smala och ibland breda ämnen. Tyvärr finns det alltför få travpoddar än, men jag hoppas och tror att det kommer att poppa upp fler vad det lider.

Travrelaterade poddar som jag "följer" är: Språka på traviska (tyvärr kommer inga fler avsnitt, men det finns ganska många som ligger ute), Travspetsen och Snacka om travsport.

Andra podd-tips: Filip och Fredrik, Alex och Sigge, Adam och kompani, Värvet, Maratonpodden, Palmemordspodden och Kjell och klortanten.

Sen finns det en miljon andra, men dessa är mina favoriter för närvarande.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar