söndag 27 april 2014

Sommardäck vs sommarskor - rond två

Igår skrev jag om att den somriga versionen av hästskor vinner över bildäck i populäritet hos mig. Detta gäller även när de tappas / lossnar spontant. Tappskor är förvisso inget man drömmer om men tappdäck är minst sju resor värre. Fick jag erfara i morse på väg in till banan för snabbjobb.

Bytte däck igår kväll, skulle efterdra när jag kom fram till banan hade jag tänkt. En färd på ca två mil. Det hanns dock aldrig med eftersom ett av hjulen helt sonika lossnade innan vi var framme. Tack och lov gick det inte så fort när det hände och ännu mer både tack och lov att ingen blev skadad då en skenande gummiprojektil for dundrande genom en häck, in på en hustomt, upp på ett biltak, ner på backen och in i sidan på bil nr två innan det behagade att stanna.

Blir ett antal samtal med bilägare och försäkringsbolag imorgon. Men men, det gick ju trots allt goda, då det bara var död materia som blev skadad.

Hästarna då? Jodå, det kändes kanonfina. Kalla 38 / 2000m och Katla 40 / 3000m. I långvagn. Maj månad närmar sig med stormsteg och då ska i alla fall dessa två göra några starter var är det tänkt. Om vi hittar nåt lämpligt lopp till Odile så ska hon få rejsa också.

Må väl så länge. Och glöm inte att efterdra hjulbultarna på hästfinkan!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar