tisdag 29 april 2014

Skitamatören goes balanskonstnären

Mina hästar håller mig ofta vaken. På olika sätt. Ibland för att det krävs extra timmar i stallet, ibland för att man är ute på vägarna och drar omkring dem och nån gång har det frusit en vattenkopp eller tre. De håller mig också understundom vaken pga av bryderier. Tankar på vad som kan förbättras. Det är allt som oftast någon som ägnas lite extra tankeverksamhet. Det varierar vem det är, men oftast är det den som för dagen funkar sämst eller minst bra.

I skrivande stund arbetar mitt huvud mest med Odile Kiro. Hon funkar helt perfekt, nästan. Och i hennes fall, här och nu, är det just det lilla "nästanet" som gör att hon inte funkar alls.

Hon ryms inte med sitt vänstra bakben. Hon sticker det inåt, utåt, uppåt, nedåt och kanske även i andra tänkbara rörelseplan i en salig kombination som ett annat härvelkors. Magkänslan säger mig att hon inte arbetar lika aktivt med det benet som med de andra tre. Jag har en del funderingar på hur det ska tränas till. Och kanske går det även att sko till.

Ikväll åkte skostolen fram och hon fick en tjock sula mellan vänster baksko och dito hov. Det är plan A, sen finns B, C och D också. Men vi börjar här så får vi se om hon inte börjar jobba mer aktivt med benet under träning.

Återkommer med B, C och D om inte A allena hjälper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar