lördag 19 april 2014

Det börjar ljusna

Det finns A-människor och det finns B-människor. Skulle kategorin C-människor instiftas så är jag den förste att anmäla mitt intresse att få tillhöra den gruppen.

För att förtydliga, A-människor är mest kreativa på morgon och förmiddag medan "B-arna" hellre får saker gjorda under dagens andra hälft. Jag känner inte igen mig i någon av dessa varianter. Nej, snarare skulle jag nog som sagt kalla mig C-människa om det begreppet skulle finnas, emedan min favorittid på dygnet är sena kvällen jag kanske t o m natten.

Dock är detta inte alltid kompatibelt med tränande av travhästar, framför allt inte om man är boende i den nordligaste delen av vårt avlånga land. Detta pga frånvaro av dagsljus under en inte helt obetydlig del av året. Men nu har det som sagt vänt, dagarna och framför allt kvällarna blir längre och nu är det bara en tidsfråga innan man kan träna när man vill under dygnet. Och det passar mig perfekt, av ett helt gäng anledningar.

Kom precis in från en pullerttur med Katla om klockan har med marginal passerat tio på kvällen. Bara en sån sak. Så den ljusnande framtid är min. Ser fram emot en massa härliga träningsturer i kvällsljuset med de två P:na, pullert och podcast.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar