onsdag 23 april 2014

Många fina kallblod och strålande sol

Kanonväder en onsdag i slutet av april. Broddarna är ett minne blott och travbanan är i riktigt bra skick. Och mitt liv erbjuder mig möjligheten att köra häst hela dagen. Vilket jag är tacksam för och verkligen njuter av. Så här skulle de sämsta dagarna i tillvaron vara. Men å andra sidan måste det ju som bekant vara vardag ibland för att man ska uppskatta festen.

Idag fick de tre stora gå relativt långsamma jobb i speedcart.

Ängskalla, två heat strax under 1.40 / 2000m. Kändes kanon. Startar: I Skellefteå 1/5.

Odile, ett heat 1.38 / 3000m. Känns grym i den farten men ställer och far i vanlig ordning när det går lite fortare. Jag tror att hovslagaren får ta och tänka till ett varv eller två, så kanske det går att balansera bort problemen. Startar: Ja, det får vi se.

Katla, ett heat 3000m. Höll ihop aktionen utan anmärkning idag. Blir bara mindre och mindre dålig. Den travdag som de flesta i travsverige ser fram emot mest för närvarande är sista söndagen i maj. Det gäller inte undertecknad, jag ser betydligt mer fram emot den 16/5 i Boden, med både tillförsikt och spänning. Startar: Då.

Lilja gick för fjärde gången i sitt liv i vagn "på riktigt". Hennes resultatrad på de fyra gångerna: 18-2-0-0. Antal gånger hon slagit per pass alltså. Så det går definitivt åt rätt håll.

Dagens kanske roligaste: Fritt räknat ur mitt minne så var det inte mindre än tretton fina kallblod, varav fem tvååringar, inne på banan idag. En vanlig onsdag förmiddag.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar