onsdag 28 maj 2014

Utvärdering av nya dojorna

 Inlägget den 18/5 handlade om den nya plastsko som jag skulle testa. Kolla in det inlägget för att se bild på hur skon ser ut.

Jag har kört med den ett par veckor på Odile och det har funkat riktigt bra. Jag tycker att hon blev stabilare med den. Problemet är bara att plasten inte riktigt håller för henne eftersom hon är en sån där häst som står och gräver i tid och otid. Dessutom bara med det ena benet. Det gör att skon redan efter två veckor såg ut som en, du vet, illa skuren ost, som liksom blir som en hoppbacke. Så hastigt och lustigt fick hon en kilsula på höger fram och det var inte riktigt meningen. Så jag har plockat bort den och spikat dit en för henne helt ny variant av sko. Hon startar på lördag. Det kan bli fågel, fisk eller vad som helst där emellan. Återkommer angående detta närmare start.

Skon införskaffades egentligen för Katla. Hon har gått ett jobb med den och det blev precis så bra som jag trodde att det skulle bli. Skon är ganska tung och eftersom hon fungerar bäst med järnskor och tunga boots, så är detta definitivt ett alternativ. Som det känns nu så tror jag att det blir till att tävla med plastskon nästa gång hon startar. Vilket kanske blir om drygt två veckor. Hon ska gå ett lättare, nåja långsammare, rundbanejobb imorgon torsdag.

Ängskalla ska också gå ett lugnt jobb. Hon startar mot ett knallhårt gäng på hemmaplan på tisdag. Känns som att det kommer att bli en klassisk spets-och-sl..äpp.

Om du som läser detta är någon av alla de som hört av sig under den senaste tiden och berömt bloggen, så vill jag passa på att tacka just dig för detta. Tack!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar