söndag 18 maj 2014

Nya dojor testas

Duplo Plastic
För ett litet tag sedan fick jag ett tips av en kompis (tack Örjan) verksam i USA angående en tysk plastsko, vilken han tyckte att jag skulle prova på någon / några av mina hästar.

Det är en plastsko av mycket hög kvalité med en stålkärna i mitten. Summa summarum påminner den om en PG-sko sett till funktion och tyngd. Däremot är den mycket smidigare att ha att göra med eftersom den sitter ihop i ett stycke.

Särskilt dyr var den inte heller. Beställde på internet för 20 euro paret, fri frakt om man beställde för mer än 60 euro.

Jag vet inte hur det kommer att falla ut än, har bara kört ett snabbjobb med dem och det var igår med Odile Kiro. Hon kändes bättre än kanske någonsin tidigare, dock vet jag inte om det beror på skorna, det kan lika gärna bero på lite andra grejor som hon genomgår för dagen. Det lär väl visa sig var landet ligger vad det lider.

Hur som helst så var det egentligen Katla jag hade i åtanke när jag beställde skorna, jag tror att de kommer att passa ännu bättre på henne. Jag ville vänta tills efter starten i fredags innan jag började laborera, av naturliga orsaker. Nu ska hon inte starta på ett tag, så jag tänker slå på Duplo-skorna under kommande vecka. Kan bara hoppas att hon blir ännu bättre av det. Har en känsla av det.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar