tisdag 13 maj 2014

Ängskalla Skelleftetravet 13/5

Tätt mellan starterna för Kalla nu. Det klarar hon galant avseende fysiken. Historiskt sett så brukar hon stressa upp sig dock. Men även här har det blivit bra mycket bättre det sista halvåret.

Det blev ett hårt lopp senast tidsmässigt, men hon fick "bara följa med" i ryggar så jag tror inte att det gjort så stor skada.

Nu står hon bra inne i loppet men den långa distansen gör ju såklart att tilläggen för de andra hästarna inte blir lika besvärliga. Å andra sidan så tror jag att Kalla är i så pass bra slag för dagen, att hon missgynnas mindre än konkurrenterna att loppet är ett halvvarv längre än vad som brukligt är.

John känner hästen så väl vid det här laget att jag inte längre lägger mig i det taktiska, så den som vill veta hur upplägget blir får fråga honom den här gången.

Som vanligt så har Kalla alltid chans att dyka upp i den främre träffen om hon håller reda på benen och inte minst sin egen hjärna. Jag tror och hoppas på en fin placering och dito slant. Minst.

Spänn banden!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar