torsdag 2 oktober 2014

Ängskalla Östersund

Efter några veckors paus från tävlandet blir det åter start för Kalla imorgon. Stolopp i Östersund. Jämnt och hårt lopp och jag tycker att minst halva fältet är kraftiga aspiranter på segern.

De veckor som har gått har gjort Kalla gott. Hon fick efter senaste starten, till att börja med, en genomgång av veterinär, följt av några vassa backjobb i början av "viloperioden" och sedan har hon fått ta igen sig och laddat batterierna och lugnat ner sig lite rent allmänt. Lite nytt i foderstaten har det också blivit.

Hon känns mjuk och smidig. Slår bakut i hagen och verkar stormtrivas för dagen. Jag tror och hoppas på en riktigt fin prestation imorgon. Det finns ett visst tvivel som gnager lite och det är avsaknad av genomkörare inför detta lopp. Jag har medvetet låtit henne vila sig i form mer än någonsin tidigare, mest för att testa hur hon reagerar på det. Det kan bli himmel och det kan bli pannkaka. Vilket av det vet jag inte med säkerhet.

Men ett vet jag. Att det kommer att bli grymt spännande.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar