måndag 27 oktober 2014

Det går på räls

Åker järnhäst till huvudstaden. Styrelsemöte med rikssleipner i dagarna två står på agendan. Som jag sett fram emot detta möte. Och inte minst den nu pågående tågresan. Tid för eftertanke. Åsså sover åtminstone jag väldigt bra på tåg. Även om jag drog nitlotten denna gång och hamnade i samma vagn som TVÅ innebandylag. Nåja, de somnar väl de också så småningom, även om det inte verkar så just nu...

Det ska bli väldigt roligt att få träffa sleipnerkollegorna imorgon. Plus de andra inbjudna till mötet. Vi ska snacka lite dåtid, lite mer nutid och ännu lite mer framtid. Ett vet jag med säkerhet, det är att jag efter mötet kommer att återvända hem, full med nyvunnen energi och inspiration inför framtiden. Det har jag lärt mig av de möten jag varit på tidigare.

Det är alltid otroligt roligt och inspirerande att delta i dylika möten. Sen om det är rikssleipner, den lokala avdelningen hemmavid, den egna idrottsklubben, vidareutbildning i sitt yrke osv, det spelar mindre roll. Huvudsaken är att man får jobba med och kring sitt intresse tillsammans med likasinnade som arbetar mot ett gemensamt mål. Det ger så himla mycket.

Dagens tips från coachen får bli att engagera sig i en intresseorganisation som just du brinner för.

Och varför inte Sleipner? Det finns så mycket outnyttjade resurser som var och en kan bidra med, för föreningens och kallblodssportens bästa. Har du ett kallblod eller brinner lite extra för denna, den ädlaste av travarraser, så tycker jag att det är en självklarhet att du ska vara med i vår förening.

Jerker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar