torsdag 23 oktober 2014

The Answer

Svaret på förra inläggets fråga:

Tusenklubbsmedlemmar som har sin grund i den norrländska travmyllan. Jag vet, det finns säkert några enstaka till som borde hade platsat bland namnen, men för att inte trampa i något klaver, så valde jag att hålla hårt i sargen och bara nämna de som jag var säker på.

De jag nämnde var, om någon av någon outgrundlig anledning inte skulle ha läst mitt förra inlägg var:

Berth Johansson, Gunnar Melander, Stig H Johansson, Gustaf Hallén, Anders Lindqvist, Jan-Olov Persson, Sören Nordin, Robert Bergh, Ola Hansson, Olle Lindqvist, Gösta Nordin, Stig Lindmark, Gunnar Nordin, Krister Söderholm, Lars Lindberg, Håkan Hellerstedt, Åke Svanstedt, Jan-Erik Eriksson, Jan Norberg, Ulf Ohlsson, Stefan Söderkvist, Ove A Lindqvist, Bo Eklöf, Jan-Ivan Eriksson, Alf Jonsson, Sören Eriksson, Lennart Nygren, Håkan Skoglund, Christer Nylander, Sören Eriksson,, Kenth Åkerlund, Sven-Erik Landin, Jan-Olov Åberg.

Hade också kunnat inkludera namn som Olle Goop, Jim Frick, Torbjörn Jansson, Erik Berglöf och många fler. Dessa förvisso inte norrlänningar men dock tusenklubbare härstammande från landsorten.

Och tänka sig, det finns de, som på fullaste allvar, tycker att man bör begränsa travet och dess tävlingar på de mindre banorna runt om i vårt avlånga travsverige.

Nuff said.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar