fredag 1 augusti 2014

Övertramp

I höstas, efter Kriteriet, satt jag med min son Kasper och körde pullert med Katla Kiro. Vi pratade om travträning generellt och hur jag såg och ser på saken. Jag babblade på om än det ena, än det andra. Effekten av styrke-, konditions- och speedträning. Skillnaden på träning i skritt respektive trav, säkert kom gångarten galopp upp på agendan också.

Därefter började vi, i min iver att få sonen intresserad, att prata om att Kasper kanske skulle hjälpa till att få Katla till Derbystoet till (den nuvarande) sommaren.

När vi kom hem efter träningsturen, sa Kasper glatt till sin mor att han minsann tänkte försöka bli delaktig i Katlas kommande förehavanden och då mer exakt med inriktning på Derbystoet. Den ömma modern sa då att: "Ja, det låter bra. Du kan ju alltid borsta henne osv och se till att hon mår bra. För det är det viktigaste inför framtiden. Att hon mår bra." Kasper svarade: "Men mamma, det viktigaste måste väl ändå vara att hon får ett bättre övertramp med höger bak när hon skrittar!"

Lite hade min son i alla fall snappat upp under vårt samtal i pullerten.

Och nu står vi här, i skrivande stund som fjärdehandare på strecklistan, med drygt sex timmar kvar till start i Derbystoet 2014.

The marshall calls the trotters!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar