torsdag 24 juli 2014

I afton dans

Jag hoppas i alla fall det. Att Ängskalla bjuder upp och att det blir dans bort i vägen på torsdagskvällen på Solänget. Och att det inte blir några felsteg i barfotaframdansen.

Proppen är perfekt, läget är perfekt och formen likaså. Lika få moln på himlen som dessa varma sommardagar således. Känns som att hon har en bra chans att vara med och tampas om pallplaceringarna. Jag tror och hoppas att hon kommer att göra en fin insats. Exakt samma balans som tidigare. Förutom att höger baksko sitter på vänster sida och vice versa eftersom de är slitna på ett visst sätt efter förra starten.

Kalla har förvisso haft en liten paus på tre veckor från tävlandet. Tror inte att det spelar så stor roll. Jag har märkt att hon ofta gör bra lopp när hon antingen, inte har startat på ett tag, eller också har startat alldeles nyss. Det kvittar alltså vad det anbelangar.

På fredag svingar jag mig upp i jollen för att köra två lopp samma dag. Kör kuskmatch med mamsens Ängsfrigg och dessutom startar Odile i ett lopp som jag inte hade tänkt anmäla till. Blev väldigt förvånad när jag såg henne i startlistan. Kan faktiskt inte ens minnas att jag anmält henne överhuvudtaget. Men det måste jag alltså ha gjort i ett svagt ögonblick, troligen för ganska länge sedan. Mer om dessa starter i kommande inlägg.

Vi börjar som sagt med Sä ikväll.

Spänn banden.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar