onsdag 26 mars 2014

Jänkarhjul på biken

Våren är här och ett säkert vårtecken är att det vad det lider är dags att byta hjul på bilen. Och varför inte pimpa sulkyn också?

Idag införskaffades ett par sjukt snygga jänkarhjul. De sägs att de rullar lättare och därmed har en minimalt positiv effekt på resultatet. Det må vara som det vill med den saken. Hur som haver är det i alla fall väldigt roligt att ha en stilig vagn att klicka på kusen när den ska ut på banan.

Helt otroligt vad det går mode i saker och ting även i travets underbara värld. Och lika otroligt är det att man, om jag talar för mig själv, inte kan låta bli att haka på det som vid varje given tidspunkt anses vara "det-man-ska-ha".

Nu är jag väl inget modelejon när det kommer till mitt leverne för övrigt, så jag följer snällt följa med fårskocken i det här fallet. Sen får vi väl se när hjulen har betalat sig. Eller det vet jag förresten. Det blir när vi vinner på målfoto, för det är väl typ den decimetern som man tjänar. Men när den målfotosegern kommer, det vette fåglarna, om ens de. Ety, ännu har det aldrig hänt. Who knows, kanske det blir imorgon då Odile och Ängskalla startar i Boden?

Hoppas det.




Återkommer imorgon med tankar, förhoppningar och funderingar om de startande hästarna.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar