söndag 29 juni 2014

Galopp i Ly

Odile galopperade ett par gånger och hade ingen bra dag, åtminstone inte under själva loppet. I värmningen kändes hon lysande och i provstarten såg hon lika fin ut. Ove provade med en lite längre käk än vanligt men det blev inte bra, då vet vi det. Och går vidare.

Hon skakade i bakknäna efter loppet också. Senast hon gjorde det var för exakt ett år sedan. I Lycksele. Kanske ingen slump. Och skulle det röra sig om slumpen så var det ju en slump att slumpen inträffade på samma bana denna gången också. Lite självrannsakan kanske också är på sin plats. Hon borde ha haft bättre grepp i bakskorna med detta i åtanke, men jag kom faktiskt inte ihåg det förrän efter loppet då jag såg hennes vibrerande patellor.

Annars var kvällen precis lika härlig som vanligt på Lyckseletravet. Lite enklare. Lite mysigare. Bilden nedan visar vår boxplats. Nr 80. Vi brukar önska box 80 eller 81. Där har jag selat ut hästar i princip varje år sedan slutet av 80-talet och hoppas få göra det många år framöver. Kanske årets viktigaste tradition för mig när jag tänker efter.

# 80 Odile Kiro och # 81 Nedergårds Totti

Banan var kanske lite väl lös för Odile och hennes balans för dagen, men generellt var den riktigt fin. Jag skulle alla dagar i veckan välja Lyckseleovalen som träningsbana framför alla andra i regionen om det var möjligt. Mjuk och fin och i en härlig miljö.


Odile i värmning inför (ga)loppet
Odile startar igen redan på fredag. Hårt motstånd i Boden. Ensam på start. Jag provar lite ny balans då så får vi se vad det kan bli för utfall av det.

Bita ihop eller bryta ihop? Efter motgångar brukar jag för det mesta bryta ihop, men den här gången väljer jag det andra alternativet och kommer igen med nya friska tag i slutet av nästa vecka.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar