måndag 2 juni 2014

Ängskalla Skelleftetravet 3/6

Ängskalla startar på Skelleftetravet imorgon tisdag. Loppet går på V64-bongen. Riktigt kul lopp, jag skulle nog säga att det håller V75-klass, i alla fall näst intill.

I vanlig ordning så lägger jag mig inte i hur John väljer att lägga upp loppet. Han vet lika väl som jag att detta inte är det viktigaste loppet under juni månad. Det går istället av stapeln på Hagmyren om, i skrivande stund, exakt fyra veckor. Jag tror och hoppas att Kalla får ett lopp som gynnar henne så mycket som möjligt inför den uppgiften.

Vilket i praktiken betyder att köra till ledningen och sedan släppa till den av "the big four" som först kommer fram och "pops the question". Jag anser att det finns fyra hästar som är lite bättre än de andra i loppet. Kalla är inte en av dem. Dock kan hon slå var och en av dem på en open-stretch-speed.

Hon kommer att gå med samma balans och utrustning som vid hennes senaste starter. Men som sagt upplägget blir sannolikt lite mer passivt med tanke på vad som komma skall...

Spänn banden!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar