onsdag 10 september 2014

Femton mönstras

Nu är bokningen stängd för Sleipner Skellefteås årliga unghästvisning. Det såg länge ganska mörkt ut vad gäller antalet anmälda hästar, men efter ett väl förrättat värv av vår lokala avdelning så kom vi upp i totalt femton anmälda. Ett fullt godkänt startfält då det utgör ca hälften av de som finns tillgängliga i vår region för närvarande.

Förutom att det blir relativt många som ska bedömas, så håller de överlag också hög klass, åtminstone sett till vilka fäder de har. Huruvida mödrarna håller samma höga klass säger jag varken bu eller bä om nu eftersom jag inte nördat in mig på det området ännu. Eller jo förresten, jag väljer att säga "bä" (som i detta sammanhanget bör betyda positivt då motsatsen "bu" har negativa associationer), då min magkänsla säger mig det.

Jag skulle vilja säga att fäderna till årets startfält är de bästa som vi någonsin haft, sett över hela linjen, på en unghästvisning i Skellefteå. De hingstar som finns representerade är: Alm Viktor, Tangen Scott, Hallsta Lotus, Månprinsen A.M., Bokli Eld, Moe Odin, Järvsöfaks, Spikeld och Lome Kongen.

Sug på den lilla karamellen så länge!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar