torsdag 1 december 2016

Wången dag 8

Denna dag, den näst näst sista på tränarkursen har, i alla fall för mig, haft ett litet inslag av separationsångest. Men mer om det strax.

Förmiddagen ägnades år ett återfall i ämnet ekonomi. Vi rannsakade vår tidigare gjorda budget på längden och tvärsen. Och än en gång såg den tveksam ut (smiley). Nåja, helt iskall var den väl inte, jag ska nog överleva nästkommande år. Också.

Efter lunch blev det en del snack om personlighetstillhörighet och vem man ska matcha mot för att uppnå bästa möjliga resultat i sin rörelse, vilket fungerade som en ögonöppnare, på både det ena och det andra sättet,

Som avslutning på dagens schema fick vi gå in i smedjan och diskutera hoven utifrån en rutinerad hovslagares perspektiv. En (eller egentligen flera) dissekerad hov lades upp på bordet för allmän beskådan och föremål för diskussion, Inte blev vi dummare av det heller.

Dagen avslutades med V86 i sällskapsrummet och djupa samtalsämnen i bastun, Och jag måste erkänna att jag, trots att jag längtar hem till vardagen, redan börjar känna att jag kommer att sakna gemenskapen som vi har byggt upp i gruppen.

Hörs imorgon.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar