fredag 16 december 2016

En ny stjärna

För en knapp vecka sedan var jag till Östersund och startade Katla Kiro. Hon gjorde vad hon kunde, varken mer eller mindre och blev fyra. Syftet med resan var dock inte tävling denna gång, utan att jag hämtade hem vårt nyförvärv, and I give you: Röyns Kristine!

Röyns Kristine är en blivande tvååring e Bork Odin u Röyns Blessa ue Lome Elden. Vi har haft henne i våra tankar och under vår lupp hela hösten. Funderat och våndats, tänkt och kalkylerat, men så för ett par veckor sedan, bestämde vi oss och slog till. Hästen stod utanför Trondheim och jag var beredd att hämta henne där, men fru Fortuna log emot oss och det visade sig att ägaren hade en start på Östersundstravet för en vecka sedan i sikte med en egen häst (Röyns Kasper, vilken f ö vann sitt lopp) och han kunde ta med sig henne dit. Så då sparade jag 6,5 timmes resväg när jag skulle hämta hem henne. Enkel väg.

Hon har bott hos en vecka nu och blivit körd ett par gånger. Hon är precis så fin och trevlig på alla de sätt som vi hade hoppats. Exteriört närmast perfekt, hon rör sig på ett mycket bra sätt och hennes attityd till träning lämnar så här långt inget i övrigt att önska!

Ikväll åker jag till Boden med Ängskalla och Katla Kiro. Jag vet inte vem som når målsnöret först då båda har var sitt ess i rockärmen. För Kallas del är det isbanan och Katla förlitar sig till den långa distansen. Dessutom är jag stark i min övertygelse om att båda gynnas av isbana och låånga broddar. Vi tror och hoppas att båda kommer att göra fina insatser och sedan får vi se hur långt det räcker!

Om någon eventuell spelare läser detta så kan jag väl säga att jag tycker att Ängskalla är på tok för lite streckad på V64-kupongen. Hon har, när allt kommer omkring, i alla fall en segerprocent på nära fyrtio på isbana och det tror jag inte är en slump...

Jerker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar