tisdag 6 december 2016

Vardag igen

Tillbaka i vardagen. Den lite grå och tråkiga som jag lämnade för två veckor sedan framstår plötsligt färgglad och rolig igen.

Ny kunskap på hårddisken, ny luft i lungorna och nya visioner om framtiden. Avseende hästarna så är allt som vanligt än i några dagar. In- och utsläpp, bajsskottning och fodring, skoning och träning. Men fredag tas nästa steg mot framtiden. Då åker jag till Östersund och startar Katla Kiro i ett stolopp av ganska fin kvalité. Med på transporten hem, åker ett nyförvärv till stallet. Mer om det senare i veckan.

Katla har av naturliga orsaker fått vila ett par veckor nu, eller inte vila helt och hållet förvisso, då jag var hem och tjuvkörde henne förra helgen. Hon känns ändå minst sagt i stridsdugligt skick. Hon verkar snarare bättre nu än innan jag åkte till Wången. Katla kommer att gå lätta intervaller under tisdagen och jag tror att hon kommer att vara bra på fredag.

Nygammal pilot i jollen på fredag eftersom Ove redan hade lovat att köra en annan häst, men John som ska köra känner henne nästan lika bra och förra gången han körde så vann hon på nytt svenskt rekord, så han är att betrakta som en minst sagt god ersättare.

Så det blir spännande på fredag, både att se loppet och, inte minst, att se vår nya häst!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar