söndag 1 mars 2015

Frankrikeäventyret dag tre

Gestüt Platvoet
Dag tre på vår turné, eller rättare sagt natten efter densamma, bjöd på resan starkaste nostalgitripp. Vi skulle stanna för att rasta hästarna i Tyskland, så mycket visste jag. Och just innan vi var framme vid det stället så visade det sig att vi skulle pausa på Gestüt Platvoet i Ascheberg, strax söder om Münster.

Och? Jo, det speciella med just denna plats på jorden är att jag i min ungdom, närmare bestämt 1993, jobbade här i sju månader som stuteriförman. Och har sedan dess aldrig satt min fot, ens i närheten av gården. Även om det var mitt i natten och becksvart så kunde jag avhålla en liten guidad tur för vårt gäng med hjälp av en ficklampa och ett ännu så länge intakt minne.

Ovanför dörren till stora stallet sitter skylten från förr fortfarande kvar. Och vad som står på skylten, is for me to know and for you to find out!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar