måndag 23 mars 2015

Cocktail till Katla

Sedan ca månad tillbaka tycker Katla Kiro börjar "falla ur" lite grand. Inget direkt konkret, hon funkar ok, springer som jag vill, travar fint osv, men det finns liksom ingen livsgnista i henne. Hon verkar hängig och sur och tar inte till sig träningen som jag önskar. Det är snarare så att hon börjar bli lite tunn. Hon tappar dels i kroppsfett, men vad värre är också i muskulatur. Ingen fara på taket, men det känns som att hon (och jag) är inne på fel spår.

Hon får därför gå på en cocktail av energi och vitaminer en månad framöver så får vi se vart det bär. Då Ängskalla kom hem från Frankrike var hon på samma sätt och detta har fungerat bra på henne. Jag hoppas på samma framgång igen.

Utöver den vanliga kraftfodergivan får Katla nu i tillägg en mix av betfor, sojaolja och B-vitamin.

Betfor för att det är gott, ger energi och gynnar mage och tarm.

Olja för att det ger en skonsam form av energi som inte gör hästen vass, är bra för hullet och hårremmen.

B-vitamin för muskulaturens och det allmänna välbefinnandets skull.

Användandet av dessa tillskott bygger helt och hållet min magkänsla och på erfarenheter som jag gjort genom åren.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar