torsdag 12 mars 2015

Ängskalla - snart på en skärm nära dig

Det Stora Äventyret som alla vi runt Ängskalla fick vara med om härförleden, kommer att visas på TV12 som en reportageserie i fyra avsnitt insprängt i V75-sändningarna fr o m 28/3 och ytterligare tre sändningar framåt.

Kanal75 var med oss på hela resan från avfärd till hemkomst. Det kändes till en början lite konstigt att ha en mygga på kragen och en kamera i ansiktet, det ska erkännas. Dock inte alls lika obehagligt som jag hade trott att det skulle vara. Men konstigt. Det dröjde typ tills vi hade landat ordentligt på Grosbois innan jag helt hade förlikat mig med hela konceptet. Och därifrån blev det bara roligare och roligare.

Björn Ekmark och fotograf Thomas Blomqvist, aka "Blomman", gjorde ett riktigt bra jobb hela vägen, inte minst fick de mig att känna mig bekväm. All heder åt dem för det.

Det var roligt och intressant att få se en tv-inspelning från insidan. Det är helt sjukt vilket arbete som ligger bakom en dylik, trots allt, ganska liten produktion.

Jag hoppas och tror stenhårt på att detta kommer att bli en sevärd serie. Lite orolig var jag för hur det skulle komma att se ut och låta, men efter att ha sett trailern inför serien, så känns det lugnare i magen och min övertygelse om att det kommer att bli bra har vuxit sig än starkare.

Se trailern till "Drömmen om Paris" här.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar