söndag 9 november 2014

På väg söderut

Jag och Robert Bergh har en sak gemensamt och en sak som skiljer oss. Det gemensamma är att vi båda är på väg söderut. Skillnaden är att jag ska stanna i Sundsvall, det ska inte han.

Jag och Ängskalla kommer att tillbringa dagen på E4:an och på Bergsåker. Framför allt på den förstnämnda. Knappt 80 mil tur och retur.

Alldeles för långt mellan starterna nu men det är som det är den här årstiden. Träningsförhållandena har inte varit de allra bästa. Mycket pullert och lite snabbjobb. Hon känns i alla fall kanonbra i pullerten, hur långt det sedan räcker mot några av Sveriges bästa ston, ja det får vi se.

Samma utrustning som senast. Hoppas på en framskjuten placering. Nöjd med fjärde, supernöjd med tredje. Ligger mycket i potten idag, mycket mer än prispengarna. Jag ska förklara vad jag menar i nästa blogginlägg. Som kanske kommer redan ikväll i en dator nära dig.

Och se där, fick jag inte till en liten cliffhanger också, såhär i den arla morgonstunden.

Spänn banden!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar