fredag 4 april 2014

Rapport från hingstvisningen

Just hemkommen från hingstvisningen på Umåker. Se tidigare inlägg för att se vilka hingstar som visades. Jag kan inte annat än beskriva tillställningen som en mindre succé. Fina hingstar, utmärkt service från Sleipner Umåker, många härliga diskussioner och ditt och datt vad gäller avel och sist men inte minst, många intresserade trav- och hästmänniskor i stallet.

Jag hade en svag förhoppning om att det skulle komma mycket folk, men det blev ändå fler än jag hade trott. Många tillresande utifrån. Och bara det att det var en person som inte hade besökt en travbana på tre år, gör att det hela var mödan värt att arrangera. Hingsthållarna uppgav också att de trodde att de fick ett par bokningar på resp hingst som de annars inte hade fått. Hingstvisningen uppnådde således sitt syfte, nämligen att bidra till att fler ston betäcks.

Mycket gjordes väldigt rätt, en del gjordes också i ärlighetens namn lite mindre rätt. Det ska vi ta med oss till nästa gång och förbättra. Jag tror och hoppas att detta kommer att bli ett stående inslag varje vår på flera platser runt om i landet. Som representant för rikssleipner och medarrangör till arrangemanget kommer jag, i den mån jag kan, att försöka bidra till att det blir ännu bättre nästa år. Jag ser redan fram emot det.

Jag vill rikta ett stort tack till alla som var närvarande, oavsett om det gäller hingsthållare, arrangörer eller besökare. Vi gjorde det här tillsammans. Och vi gjorde det bra.

Med förhoppningar om ett ökat antal betäckta ston i år jämfört med ifjol, går jag nu in på atg.se och kollar in loppen som avverkades, vilket jag knappt hade tid med under denna givande kväll!

Jerker.


Fullt med folk i stallet på hingsvisningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar