tisdag 19 maj 2015

Händelserik vecka

Mycket och många travliga händelser senaste veckan.

I torsdags åkte jag och Ängskalla med Jessica, Mange och Bodbäckssiv till Bergsåker. Kalla gjorde en godkänd insats och slutade fyra på en bra tid. Inget superlopp av henne men ett steg i rätt riktning efter genomklappningen i starten före.

Helgen tillbringades i Glada Hudik på Sleipners årsstämma. Sedvanliga möteshandlingar inklusive ett antal motioner avhandlades och sen var det festligheter anordnade av Sleipners lokalavdelning i Hudiksvall. En grym kväll på många sätt som sent skall glömmas. Men, "what happens in Hudik stays in Hudik". Tack i alla fall till Bente, JOP och alla ni andra som var med och arrangerade.

Igår, måndag var det trav på hemmaplan. Katla startade med Ove A Lindqvist vid spakarna. Tycker att hon var hyggligt bra, slutade femma och landade på 1.28,8 över lång distans voltstart. Lite besviken var jag ändå då jag inte tyckte att hon tog i för fullt. Detsamma sa Ove efter loppet. Men vid närmare eftertanke så kanske det trots allt var en topprestation. Jag kollade upp vad det svenska rekordet över aktuella förutsättningar ligger på och fann att svaret på den frågan är 1.29,1. Men alltså satt vid seger och eftersom inte Katla vann så räknas det inte som svenskt rekord.

Jag kan inte låta bli att tycka att vår lilla märr med sina små ben är så otroligt tapper. För oss är hon en stjärna även om hon inte står som svensk rekordhållare i listan. Än.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar