måndag 11 maj 2015

En lallare i jollen

Nja, rubriken kanske ger vid handen en nog så hård dom mot mig själv, men det var min första spontana tanke precis efter loppet.

Dock ska sägas till mitt försvar, att Katla inte är så lätt att få iväg från start. Sen hon väl fått ordning på småbenen så gick det förvisso ganska fort, men då var loppet redan över eftersom man inte kan ge bort tjugo meter över sprinterdistans.

Vi lyckades avverka de sista 1400 meterna på 1.27,1 men slutade tyvärr som första oplacerade ekipage.

På pluskontot hamnar att lillmärrn var mindre nervös än tidigare, bröt ner mindre i svängarna och gick med full fart över mållinjen utan att manas på det minsta. Så trots allt tror jag att det var en bra dag för Katla inför framtiden.

Sprinterdistans är heller inte hennes grej. Hon startar redan på måndag på hemmaplan. Över lång distans och kraftigt kuskförstärkt. Låt vara i en lite sämre prop. Kan gå lite hur som helst, men jag har lite feeling för att det kan bli ganska bra.

Vi får se.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar