måndag 11 maj 2015

Årsdebut i jollen

Idag bär det av norrut till Torpgärdan för att starta Katla Kiro.

Hoppar själv upp i sulkyn för första gången i år. Har länge funderat på att prova Katla i lopp och detta tillfälle är inte sämre än nåt annat. Jag är tämligen säker på att hästen kan springa lika fort dom vem som helst i loppet. Frågan är bara om jag kan få ut det ur henne.

Nåja, jag ser fram emot uppgiften med lika stor del förskräckelse som förtjusning. Jag ska göra mitt bästa och försöka enjoy the ride.

Igår var det babyrace på Skellefteovalen. Ängslilja fick ny kusk i form av Camilla Wiklund Lövbom, hennes häst Juliblixten fick också ny kusk, jag. Vi bytte alltså. För att jag ville provköra hennes häst inför det att jag ska försöka prema honom nästa vecka. Annorlunda att se Lilja från sidan, hon ser ju faktiskt riktigt fin ut. Kanske t o m lite bättre än vad jag trodde.

Blixten skötte sig hyfsat, vi ska nog klara premien i alla fall. Efter en del strul i början, så körde vi väl en bit under 2.05 i 2000 meter i alla fall.

Sen i veckan blir det Kalla på Bergsåker och årsstämma med Sleipner i Hudik. Men vi värmer som sagt upp lite först med att rejsa lite i Boden.

Spänn banden!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar