söndag 25 januari 2015

Tidtabellen hålls

Hade tänkt åka in till banan med Ängslilja i helgen för hennes första riktiga banjobb. Men en käpp i hjulet kom emellan, eller rättare sagt en en uppfransad multirem på vår bil. Och eftersom det inte fanns någon hyrbil med dragkrok på, som jag har rätt till enligt min försäkring, så fick såväl hästfinka som häst stanna hemma i Skråmträsk.

Jag hade som ett första delmål för Liljas räkning att hon skulle kunna avverka två kilometer i 2.20-tempo i mitten av denna månad, därför blev jag lite besviken då jag inte fick chansen att checka av detta. Men skam den som ger sig. Det fick bli ett 1800-meters streetrace på Västra Skråmträsks byaväg istället. Lilja har växt lite på slutet och blivit lite överbyggd och därför haft en del besvär med aktionen i högre tempo på slutet. Dock hade jag på känn att det skulle kunna avlägsnas medelst ett par gummiboots. Så med boots på framhovarna och GPS på armen begav jag mig ut i trafiken.¨

Hon avverkade de 1800 meterna på ett mycket bra sätt. I dessa Vincennes-tider så är det ju lite på tapeten att köra under kuperade förhållanden, så då passade det bra att det fanns både med- och motlut på vår "bana". Vi kom i mål på 2.19/1800m och vi är således, som det heter på norska, i rute.

Tävlingssäsongen 2015 drar igång på tisdag då Katla Kiro årsdebuterar i Boden. Mer om det snart i ett blogginlägg, i en dator, nära dig.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar