måndag 26 januari 2015

Drömbloggen

Detta är blogginlägget som jag sedan en dryg månad tillbaka drömt om att få skriva, just denna dag.

I had a dream. Egentligen började den redan för ett par år sedan då jag insåg att vi i Ängskalla, var på väg att få fram en, i våra ögon, riktigt bra häst. Jag drömde om att få åka till Frankrike med henne en vacker dag.

Ifjol anmälde jag henne eftersom hon vid anmälningstillfället hade hyggligt med pengar på kontot och framför allt ännu mer startpoäng på det kontot. Den gången räckte det inte riktigt hela vägen men jag har en känsla av att vi inte var så långt borta från att få nådiga nicken redan då.

Idag gick tiden ut för att anmälan till årets kallblodsbataljer på Vincennes i Paris. Jag hade en ganska bra magkänsla att det skulle vara vår tur denna gång men helt säker var jag inte. Men, efter lunch idag stod det klart att det var vi som fick en av "guldbiljetterna", för att tala Idol-språk. Vi får alltså åka till Paris med Ängskalla (tänk att jag just skrev den meningen).

Det har varit en omtumlande dag med massor av telefonsamtal, sms och mejl för att styra upp allting men nu är vi i fas. Resan till grodätarlandet börjar för Kallas och min del fredag 13/2. Och vi kommer att anlända till Grosbois måndag 16/2.

Detta är för övrigt andra gången på en månad som en Skaffer Brunare tar en lantis från Skellefteå till Vincennes. Tänk på det Elin och alla ni andra. Dream on. It might come true.

Mine did.

Jerker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar