onsdag 21 januari 2015

Laddade batterier

Detta skrivs precis när tisdag är i stånd att övergå till att bli onsdag. När det står "imorgon" i texten så är det onsdagen som avses.

Imorgon ska hästarna köras igenom ordentligt. Jag brukar ha onsdag som den ena av veckans hästkörardagar, den andra inträffar under helgen. Där emellan får det bli när det blir.

Jag kommer att åka ut med laddade batterier, vilket jag behöver av flera skäl om jag ska sitta i vagnen, åtminstone halva dagen.

1. Batteriet i telefonen. Som egenföretagare och förälder så försöker jag att vara anträffbar så ofta som möjligt.

2. Batteriet i pulsklockan. För att kunna hålla koll på hästens hjärta under och framför allt efter träningen.

3. Batteriet i GPS:n. För att kunna hålla koll på distans och tempo.

4. Batteriet i elsockarna. Det aviseras ca femton minusgrader under hela morgondagen och eftersom jag är rätt frusen om tårna, så underlättar värmeslingorna en hel del.

5. Batteriet i mig själv. Det mest uppenbara och elementära.

Batteri 1,3 och 4 är på laddning. Batteri 2 behöver inte laddas. Batteri 5 ska på laddning nu, i bingen.

God Natt!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar