tisdag 22 november 2016

Wången dag 2

Dag två på proffstränarkursen och plugghästen i mig börjar vakna till liv. Det är långt mellan sittningarna i skolbänken i nuvarande skede av livet. Och jag måste medge att jag saknar det emellanåt. Nu får man dock en del av det lystmätet mättat i alla fall.

Dagen har ägnats åt ekonomi på tvärsen och längden. Mycket korvstoppning men även en del ögonöppnande sekvenser. Skillnad mellan utgift, utkomst och kostnad t ex. Företeelser som jag förvisso levt mitt i under de senaste femton åren av mitt liv, men det är ändå lärorikt och intressant att se det genom teoretiska glasögon vilket jag aldrig gjort tidigare.

Sedan har det varit budgeterande av den egna rörelsen inför kommande år och upprättande av affärsplan för det kommande herrens år 2017.

En tung dag som tog sin början 08.00 och avslutades tolv timmar senare. You do the math. Jag har räknat färdigt för idag.

Kände mig efter det nödd och tvungen att ta en joggingrunda för att rensa hjärnan och skramla igång gammkroppen lite.

Hörs imorgon.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar