söndag 6 november 2016

Sämst när det gällde

Det gick inget vidare med vår formtoppning i fredags. Eller så kanske det var faktorer som man inte kan rå över som spelade in. Jag är nog benägen att tro och skylla på dem. både Kalla och Katla kändes som demoner i värmningen men sedan var det inget tryck i dem i loppet. Jag tror att det berodde på att jag värmde på en fast, torr och fin bana, men precis efter värmningen brakade lapphandskarna loss och det pågick i ca en timme, vilket gjorde att det blev en slippery-when-wet-bana, något som varken Kalla eller Katla någonsin funkat på.

Jag hoppas och tror det, åsså kommer vi igen om en dryg vecka med Katla. Kalla får ledigt från tävlandet i fem veckor nu. Det enda lopp som finns inom den perioden är under mina Wången-veckor, vilka f ö närmar sig med stormsteg!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar