måndag 14 november 2016

En sista skitbana

Katla startade på Umåker på lunchen idag. Banan var tack och lov lite frusen, med betoning på lite, under vårt lopp i alla fall, dvs lopp 1. Sedan tinade det upp eftersom och jag tackar min lyckliga att vi inte skulle starta senare under dagen. Nu var det redan en aning kladdigt på ytan i vårt lopp och det räckte för att Katla inte riktigt fick det att bita. Men sanningen att säga så finns nog inte formen där heller för dagen. Hon startade hur som haver mindre dåligt än vanligt och sedan hängde hon med och provade en attack under sista varvet, var nära fel in i sista sväng, tog tag i grejorna igen sista 300 och blev fyra, en läpp från bronspengen. Godkänd insats, varken mer eller mindre. Nu var det nog sista gången på skitbana. Nästa start blir på Boden 16/12 och då är banan förhoppningsvis draperad med en härligt, krispig, isig yta. Då ska vi ta dem!

Mitt förra blogginlägg är det överlägset mest lästa jag någonsin skrivit. Kul! Det visar att det berörde och behövdes. Jag har fått en hel del beröm om att det var välskrivet, välformulerat, genomtänkt osv. Tack för det. Jag vill framhålla att det jag skrev och påpekade skulle kunna göras av väldigt många fler, vilket är en förutsättning för att en förändring ska komma till stånd.

Så, upp till kamp, eller som Veiron sa: "Förenen eder!" Framför allt ni som..., ja ni vet vilka jag menar.

Kämpa!

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar