tisdag 11 oktober 2016

Poster girl och namnbyte på bloggen

I en inte alltför avlägsen framtid kommer jag att behöva någon som gör reklam för mig.

Och i densamma framtiden kommer bloggen att behöva byta namn.

Dessa två företeelser förenas i det att en A-licens närmar sig vår postlåda. Och det med stormsteg.

Veckan innan och veckan efter skyltsöndagen detta nådens år 2016, kommer undertecknad att sitta i skolbänken på Wången och slutföra den process som krävs för att få lösa ut en proffstränarlicens, vilken i sin tur har varit lika delar dröm och målsättning för mig i nästan trettio år.

Då, när det så småningom blir skarpt läge, kommer det att finnas behov för en reklampelare av kött och blod. Och vilken tur jag har eftersom hon redan står i stallet! Marre R.F. heter hon och har du inte lagt hennes namn på minnet redan, så är det dags att göra det nu. Ett tvåårigt sto som införskaffades från Tjärntjärnliden i somras. Shit vad bra hon känns i träningen. Jag var in till travbanan och körde ett rundbanejobb för tio dagar sedan och det jobbet överträffade mina förväntningar med råge. Så det där med att jag behöver en reklamhäst gör inte att jag ligger sömnlös.

Och det där med namnbytet på bloggen känns också ganska givet. Även om det kommande (och nya)  namnet kanske kommer att gå stick i stäv med min självutnämnda ödmjukhet...

Jerker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar