söndag 18 september 2016

Katla Nylander

Katla Kiro gjorde en klassisk Sven Nylander och kom fyra i sitt V75-lopp på Solänget under lördagen.

Hon öppnade hyggligt men fick backa ner sist i klungan ändå. Ove chansade invändigt och en lucka uppenbarade sig 300 från mål. Hon sköt till med den äran och nådde alltså sånär pallen. Hade luckan kommit femtio meter tidigare hade hon nog varit tvåa, åt vinnaren fanns inget att göra.

Men, vi spände bågen och strängen höll. Hon var med i loppet och vi fick tävla om det. Det viktigaste är, tycker jag trots allt, inte att det måste vinnas o s v i alla lägen. Emellertid måste det i alla lägen kännas att det finns någonting större runt hörnet och att det finns en mening med att läsa propphäftet. Och den känslan tar jag med mig nu när jag strax ska natta kudden.

Kul att den norska auktionen föll bra ut. Många fina hästar köptes till Sverige också. Kul! Ett tydligt tecken på att det finns en framtidstro inom den svenska kallblodssporten. Nu när det bara är femton och en halv månad kvar tills pokalåret tar sin början. Jag tror också på att planet kommer att lyfta 2018. Jag har t o m bokat biljett. Genom ett antal åtgärder. Därför att jag vill vara med då. Mer om det inom en snar framtid på en blogg nära dig.

Jerker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar