onsdag 24 augusti 2016

Vår nya stjärna

Jag har läst och hört så mycket peppande saker på nätet de senaste dagarna. Det är underbart att läsa om och prata med alla positiva idésprutor som finns därute. Känner du dig träffad så är du sannolikt en av dem.

För ca tio veckor sedan fick stallet ett nyförvärv i form av det tvååriga stoet Marre R.F. Jag har sett och följt henne på håll alltsedan hon var litet föl och alltid tyckt om henne. Detta utan att knappt ha sett henne live. Men, vad rackar´n, nätdejtare träffs ju inte live de heller, från början i alla fall.

Jag har alltid varit lite småsugen på att få henne till vårt stall men tiden, utrymmet och diverse andra möjligheter har haft sina begränsningar. Emellertid uppstod en lucka i dessa begränsande faktorer i början av sommaren och vi skyndade oss att köpa innan tillfället skulle gå oss förbi. Utan att ens provköra. Det är så en travamatör gör när hen vill vara lite crazy. Yolo liksom.

Marre var grundtränad och t o m premad vid det tillfället så det var bara att fortsätta träningen. Hon kan springa ganska fort men "bygger och far" när hon springer, vilket jag ser som positivt då jag tror att den handbromsen kommer att gynna henne i längden. Utvecklingskurvan blir inte lika brant stigande och därmed tror jag att hennes lekamen kommer att hålla bättre. Jag tror att det är lättare att gå över gränsen med en från början perfekt travande individ.

Marre gick, som jag skrev i mitt förra inlägg, i alla fall en 44-tid i kvalet helt ensam, på ett bra sätt. Och framför allt så betedde och beter hon sig på ett så bra sätt, så framtiden ser ut att bli lika spännande som trevlig med hästen.

Jerker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar